Du kan nedenfor se en oversigt over de typiske spørgsmål der er til brugen af dit IP-kamera og optager.

Såfremt du ikke kan finde et svar på dit spørgsmål er du velkommen til at kontakt os på telefon 31 72 66 00 eller support@golbong.dk.

Søg eller vælg kategori

 

  • Opsætning
  • Generelt
  • Teknik
  • Billede
  • Fejlfinding
  • FTP
  • Regler
  • Smartphone
  • Vejledninger
  • Software
  • Netværk
Fold alle ud | Fold alle sammen
  • 1. Opsætning af Optagelse
     

    Opsætning af optageindstillinger på kameraet er beskrevet i denne pdf - Optagelse.pdf

  • 2. Opsætning af Afkodning
     

    Opsætning af afkodningsindstillinger på kameraet er beskrevet i denne pdf - Afkodning.pdf

  • 3. Opsætning af Netværk
     

    Opsætning af netværksindstillinger på kameraet er beskrevet i denne pdf - Netværk.pdf

  • 4. Opsætning af Alarm
     

    Opsætning af alarmindstillinger på kameraet er beskrevet i denne pdf - Alarm.pdf

  • 5. Opsætning af Kameraindstillinger
     

    Opsætning af kameraindstillinger er beskrevet i denne pdf - Kameraindstillinger.pdf

  • 6. Opsætning af Netservice
     

    Opsætning af de forskellige funktioner under Netservice på kameraet er beskrevet i denne pdf - Netservice.pdf

  • 1. Hvilken internethastighed kræves?
     

    Grundlæggende er der ingen krav til hvilken internethastighed du har, for at anvende et GolBong overvågningskamera, da det ikke er din internetforbindelse du anvender med kameraet, men dit interne netværk (din router).

    Internethastigheden har en betydning hvis du skal tilgå kameraet ude fra internettet eller styre kameraer som sidder på andre adresser.

    I så fald anbefaler vi at du har mindst en uploadhastighed på 2MB.

  • 2. Hvilken internetbrowser kan jeg anvende til mit GolBong-kamera eller netværksoptager?
     

    Vi anbefaler at du anvender Internet Explorer.

    Du kan anvende alle internetbrowsere med dit kamera, men du har kun adgang til alle de administrative indstillinger når du anvender Internet Explorer, med øvrige browsere kan du se kameraets overvågningsbillede.

  • 3. Hvad er mit brugernavn / adgangskode til kameraet?
     

    Standardbruger er: admin
    Standardkoden er: (blank)

    Det anbefales at du opretter en kode på kameraet med det samme (samt opretter dit eget brugernavn), da kameraet kan tilgås fra internettet.

    Hvis du nulstiller kameraet vil bruger/kode igen være som ovenfor.

  • 4. Understøtter mit kamera ONVIF?
     

    Alle GolBongs kameraer understøtter ONVIF-standarden.

    Har du kameraer af andre mærker kan du teste om dit kamera understøtter ONVIF ved at teste kameraet med programmet ONVIF Device Manager, som du kan downloade på siden http://sourceforge.net/projects/onvifdm/.

    ONVIF Device Manager er et Open Source-program som er udviklet til styring af ONVIF-enheder, ved at installere programmet og starte det op søger det efter enheder på dit netværk som understøtter ONVIF. Hvis dit kamera ikke vises i programmet understøtter det ikke ONVIF.

  • 5. Hvad er min eksterne IP-adresse (til brug for at tage forbindelse fra internettet)?
     

    Hvis du ønsker at tage forbindelse med dit kamera/netværksoptager ude fra internettet gennem din IP-adresse skal du kende din IP-adresse på din lokalitet.

    Du kan finde din IP-adresse ved at gå ind på http://whatismyipaddress.com/

    Du skal være opmærksom på at din IP-adresse kan være enten fast eller variabel. Hvis den er fast vil den være den samme IP-adresse hele tiden. Hvis den er variabel vil den skifte engang i mellem, f.eks. hvis du genstarter din router. Det er din internetudbyder som bestemmer hvornår den skifter.

  • 6. Kan jeg streame video på min hjemmeside?
     

    Du kan streame på din hjemmeside ved hjælp af protokollen RTSP.

    VLC har lavet en protokol som kan streame video.

    Du indsætter følgende på en hjemmeside (virker kun i Internet Explorer):
    <OBJECT classid="clsid:9BE31822-FDAD-461B-AD51-BE1D1C159921" codebase="https://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.9.2/win32/axvlc.cab" width="320" height="240" id="vlc" events="True">
    <param name="Src" value="rtsp://192.168.1.115:554/user=admin_password=_channel=1_stream=1.sdp?real_stream">
    <param name="ShowDisplay" value="True" />
    <param name="AutoLoop" value="False" />
    <param name="AutoPlay" value="True" />
    </OBJECT>

    Du skal tilpasse IP-adresse og bruger/kode til dit kamera.

    Husk at du skal anvende en ekstern IP-adresse, og du skal have lavet portforward på IP-adressen og port 554 (eller den kode du har valgt), hvis streamingen skal kunne ses fra internettet.

  • 7. Hvorfor er mit kamera/NVR plomberet?
     

    Kameraer og netværksoptagere er som hovedregel plomberet, så det ikke er muligt at åbne kabinettet uden at bryde plomberingen.

    Det er som regel nødvendigt at bryde plomberingen for at ændre på linsen (retning, zoom eller fokus) eller for at montere hukommelseskort.

    Hvis plomberingen er brudt gælder vore 30 dages fuld returret ikke længere, men din almindelige garanti gælder naturligvis.

    Dette er ud fra, at det er fuldt ud muligt at prøve og vurdere kameraet/NVR uden at have behov for at åbne kabinettet, med risiko for at man laver ændringer inde i produktet.

    Men når du senere skal lave disse ændringer, skal du naturligvis bryde plomberingen.

  • 8. Hvordan skifter jeg sprog?
     

    Dit kamera er som standard sat til dansk, ønsker du at ændre dette skal du rette to steder:

    1. På velkomstsiden i Internet Explorer, øverste højre hjørne
    2. Under Eksternt / System / Standard vælges
  • 9. Hvilket kamera skal jeg vælge?
     

    Læs vores guide om valg af kamera

  • 10. Hvad er ONVIF?
     

    ONVIF er en fælles standard indenfor overvågning med IP-baseret overvågningsudstyr.

    Formålet med standarden er:

    • Sikre standardregler for kommunikation mellem IP-baseret sikkerhedsenheder
    • Sikre at enheder kan arbejde sammen uanset producent
    • Åben standard, uanset selskab og organsation
      ONVIF-specifikationen definerer standardregler for udveksling af data om

      1. 1. Søgning af enheder på netværket
      2. 2. Videostreaming
      3. 3. Intelligente metadata

      Formålet er altså at man ved at vælge ONVIF-udstyr kan få udstyret til at arbejde sammen, uanset hvilken producent det kommer fra.
      Standarden er yderligere beskrevet på ONVIFs officielle side.

      Alle GolBong-produkter understøtter ONVIF.

  • 1. Hvad er forskellen på optagelser med og uden infrarødt lys og farve?
     

    GolBongs kameraer kan indstilles til selv at skifte mellem dag / nat indstilling eller fast stå på dag- eller natindstilling.

    Med automatisk indstilling optager kameraet billeder i farve om dagen, og skifter over til sort / hvid samt slår infrarødt lyd til når det bliver nat.

    Kameraet kan "se" længst i mørke ved at anvende den automatiske indstilling.

    Nedenfor kan ses eksempler på, hvordan forskellen er på de forskelige indstillinger.

    Nattebillede optaget i farve og
    uden infrarødt lys
    Nattebillede optaget i farve og
    med infrarødt lyd
    Nattebillede optaget i sort/hvid
    og med infrarødt lys
  • 2. Jeg kan ikke sende alarmmail fra kameraet
     

    Når du sender alarmmail fra kameraet skal du anvende din egen udgående mailserver, som du også har sat op i det eksisterende mail-program på din computer.

    Hvis du anvender GMAIL som mailserver er der en blokering fra gmails side, så du ikke får lov til at afsende mails fra andre programmer end et mail-program (eks. Outlook). Du kan derfor ikke anvende en GMAIL til at afsende alarmmails.

    GolBong tilbyder en mailserver du kan anvende i stedet. Du skal anvende følgende oplysninger til opsætning af mailindstillingerne på dit kamera:

    Modtager skal udfyldes med den/de modtager-emails som skal have tilsendt alarmmails.

    Kode skal oplyses af os, du kan kontakte os på support@golbong.dk.

     

     

     

  • 3. Hvordan streamer jeg video fra kameraet?
     

    Du kan streame fra kameraet med RTSP-protokollen (f.eks. gennem VLC) med følgende kommando:
    rtsp://192.168.1.41:554/user=admin_password=tlJwpbo6_channel=1_stream=0.sdp?real_stream

    Du udskifter IP-adressen med din egen adresse på kameraet samt user og password med din egen bruger og kode.

    Hvis du skal streame på internettet skal du huske anvende din eksterne IP-adresse samt portforwarde port 554.

  • 4. Hvad er IRCUT?
     

    Når man anvender kameraer i både dagslys og med infrarødt lys (om natten), er der behov for at anvende 2 forskellige typer linser, en til hver slags lys. Dette fungerede tidligere ved at man havde to forskellige linser siddende i et kamera, som skiftede automatisk rundt når det skiftede mellem dag / nat. Nutidens kameraer har som regel kun en linse siddende. Dette er en linse til infrarødt lys. Hvis denne linse skulle filme i dagslys ville farverne blive forkerte at se på. IRCUT er et filter som glider foran den infrarøde linse, når det er dagslys, som så omformer de forkerte farver til rigtige farver. Man kan som regel høre at et IRCUT-filter slår til / fra ved at der lyder et lille klik fra kameraet, desuden giver billede et lille udslag, som normalt vil generere en alarm, fordi billedets udseende skifter. ​

     
    Billede uden IRCUT Billede med IRCUT
  • 5. Portforwarding - Hvad er portforwarding?
     

    Portforwarding vil sige at man ÅBNER forbindelse FRA internettet til en enhed på ens LOKALNET.

    Som standard er der på en router, forbundet med internettet, blokeret, så det ikke er muligt at personer fra internettet kan tage forbindelse med de enheder man har sat på sit netværk, f.eks. ens computer.

    En enhed på et lokalnet får tildelt en såkaldt IP-adresse samt et (eller flere) portnumre. Ønsker man at det skal være muligt at tage forbindelse med denne enhed, f.eks. et kamera, skal man åbne op for denne IP-adresse og portnr. (såkaldt portforwarde), dette gøres ved at logge ind på ens router og lave en såkaldt portforwarding.

  • 6. Hvad er Frame interval?
     

    Når man anvender digitale videobilleder er disse komprimeret, da datamængden der skulle overføres ellers ville være alt for stor.

    Komprimeringen foregår ved at der i det billedet der dannes alene sendes data afsted på de ting der ændrer sig i billedet, og altså ikke et komplet billede.

    For at sikre at der ikke er fejl i det dannede billede sendes der desuden, med mellemrum, et komplet billede med alle data afsted, som så danner et helt billede.

    Denne teknik kendes eks. fra Tour de France. Når man ser billeder fra de mobile motorcykelkameraer, her oplever man at hvis et billede begynder at "gå i stykker", glider der pludselig en stribe ned over billedet, som herefter er et komplet perfekt billede.

    Jo oftere der skal dannes et komplet billede, jo større datamængde skal der sendes afsted. Hvilket netop belaster ens netværk.

    Frame interval kan stilles mellem 2 og 12. Værdien bestemmer hvor ofte billedet der dannes er komplet. Med en værdi på 2 er det hver andet billede der er komplet, mens en værdi på 12 er hver tolvte billede som er komplet.

    Sammenholdt med FPS (antal billeder i sekundet), som eks. kan være 25, vil en værdi i Frame interval på 5 altså betyde at der i løbet af et sekund dannes 5 komplette billeder og 20 delvise billeder.

    Jo færre komplette billeder der skal overføres, jo mindre belaster man sit netværks båndbredde.

    En god standard indstilling er at vælge Frame interval værdien omkring 6, man kan så prøve at regulere den op/ned, efter hvordan ens netværk belastes.

  • 7. Hvor meget fylder en optagelse?
     

    Størrelsen på en optagelsen kommer an på to forskellige ting:

    1. Opløsningen
    2. Hvor stor bevægelse der er i optagelsen

    Ad1) Et kamera kan optage i flere forskellige opløsninger, jo højere opløsning jo mere fylder optagelsen.

    Ad2) Ved optagelse komprimeres billedet ud fra hvor stor bevægelse der er i billedet. Dette vil sige at et billede med meget lidt bevægelse fylder mindre end med stor bevægelse.

    Et kamera som eksempelvis er placeret i en lagerhal vil opfange mindre bevægelse end et kamera som sidder udenfor, hvor træer og buske bevæger sig.

    På samme måde er optagelser optaget om natten mindre end optagelse om dagen, da der om natten vil være et større mørkt område, som kan komprimeres meget.

    Et eksempel på størrelse af en 2 min. optagelse kan ses i tabellen nedenfor:

    Opløsning / Miljø Dag Nat
    1920 x 1080 pixels (Full HD) 110 MB 30 MB
    1280 x 720 pixels 55 MB 20 MB
    704 x 576 (D1) 36 MB 12 MB
    352 x 288 (CIF) 8 MB 3 MB
    176 x 144 (QCIF) 3,5 MB 1 MB

    Dette vil sig at et døgns optagelse i gennemsnit vil fylde:

    1920 x 1080 55 GB
    1280 x 720 28 GB
    704 x 576 18 GB
    352 x 288 4 GB
    176 x 144 2 GB

    Anvender du en netværksoptager med en harddisk på 1 TB, kan du altså optage et kamera i fuld opløsning i omkring 18 dage. Herefter begynder optageren at overskrive de ældste optagelser.

    Har du sat et hukommelseskort i kameraet på 64 GB, kan dette på samme måde indeholde lidt over et døgns konstant optagelse.

    Man kan desuden formindske datamængden ved at ændre på kameraets FTP (hvor mange billeder der dannes per sekund), Frame Interval samt kameraets Bit Rate.

  • 8. Hvordan anvender jeg CloudID på nettet?
     

    Alle kameraer og netværksoptagere er udstyret med et unikt CloudID, som gør det muligt at tage forbindelse med kameraet udenfor dit hjemmenetværk (fra internettet), uden at skulle åbne op for porte på din router (portforward).

    Løsningen anvendes typisk ved at tage forbindelse med en mobil løsning (mobiltelefon eller tablet), men det er også muligt at tage forbindelse gennem en webside.

    Du kan tage forbindelse gennem siden http://www.xmeye.net, hvor du kan enten indtaste kameraets ID eller oprette en fast profil, hvor der kan tilføjes flere forskellige kameraer.

  • 9. Kan jeg streame video på min hjemmeside?
     

    Du kan streame på din hjemmeside ved hjælp af protokollen RTSP.

    VLC har lavet en protokol som kan streame video.

    Du indsætter følgende på en hjemmeside (virker kun i Internet Explorer):
    <OBJECT classid="clsid:9BE31822-FDAD-461B-AD51-BE1D1C159921" codebase="https://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.9.2/win32/axvlc.cab" width="320" height="240" id="vlc" events="True">
    <param name="Src" value="rtsp://192.168.1.115:554/user=admin_password=_channel=1_stream=1.sdp?real_stream">
    <param name="ShowDisplay" value="True" />
    <param name="AutoLoop" value="False" />
    <param name="AutoPlay" value="True" />
    </OBJECT>

    Du skal tilpasse IP-adresse og bruger/kode til dit kamera.

    Husk at du skal anvende en ekstern IP-adresse, og du skal have lavet portforward på IP-adressen og port 554 (eller den kode du har valgt), hvis streamingen skal kunne ses fra internettet.

  • 1. Der kommer dug på mit kamera
     

    Hvis du oplever at der kommer dug på dit kamera, skyldes det at der er kommet fugtighed ind i kameraets kabinet.

    Kameraer slutter 100% tæt og hvis der er kommet fugt i kabinettet kan det ikke slippe ud igen.

    Dug opstår typisk i forbindelse med natbilleder, når de infrarøde lamper i kameraet er tændt, det er varmen fra disse lamper som gør at fugtigheden vises som dug. Fugtigheden kan stamme fra produktionen af kameraet eller såfremt du har haft åbnet for kabinettet i længere tid i et fugtigt miljø (eks. ved montering af kameraet).

    Kameraerne er typisk leveret med en såkaldt "drypack" i kabinettet, som burde opsamle evt. fugtighed, såfremt dette ikke er nok kan du tørre kabinettet med en hårtørrer (du må ikke anvende en varmepistol, da den bliver for varm).

  • 1. Jeg kan ikke installere brugerplatformen i Internet Explorer
     

    For at afvikle kameraets brugerplatform skal der installeres en ActiveX-plugin i Internet Explorer. Windows kan risikere at være indstillet med så høje sikkerhedsindstillinger at det ikke er muligt at installere denne ActiveX-plugin, uden at ændre på disse indstillinger. Hvis man ikke kan installere denne plugin skal man gøre følgende:

    1. 1. Åbn Internet Explorer op på kameraet brugerplatform
    2. 2. Vælg Funktioner / Internetindstillinger i Internet Explorer
    3. 3. Vælg fanen Sikkerhed

    1. 1. Vælg Pålidelige websteder - se punkt 1
    2. 2. Før skyderen under sikkerhedsniveau til Lav - se punkt 2
    3. 3. Vælg Websteder - se punkt 3

    Billedet Pålidelige websteder åbnes

    1. 1. Kameraets adresse vil være angivet i feltet Føj dette websted til zonen - se punkt 1 -  det anbefales at ændre den sidste værdi (i eksemplet værdien 112) til *, på denne måde vil indstillingen gælde uanset om kameraet skifter adresse på lokalnetværket.
    2. 2. Vælg Tilføj - se punkt 2
    3. 3. Såfremt der er en markering i feltet Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone - se punkt 3 - skal markeringen fjernes

    Vinduerne afsluttes ved at klikke på Luk og Afslut. Endelig lukkes alle Internet Explorer vinduer og der tages forbindelse med kameraets brugerplatform igen, hvorefter ActiveX-pluginen kan installeres.

  • 2. Jeg kan ikke sende alarmmail fra kameraet
     

    Når du sender alarmmail fra kameraet skal du anvende din egen udgående mailserver, som du også har sat op i det eksisterende mail-program på din computer.

    Hvis du anvender GMAIL som mailserver er der en blokering fra gmails side, så du ikke får lov til at afsende mails fra andre programmer end et mail-program (eks. Outlook). Du kan derfor ikke anvende en GMAIL til at afsende alarmmails.

    GolBong tilbyder en mailserver du kan anvende i stedet. Du skal anvende følgende oplysninger til opsætning af mailindstillingerne på dit kamera:

    Modtager skal udfyldes med den/de modtager-emails som skal have tilsendt alarmmails.

    Kode skal oplyses af os, du kan kontakte os på support@golbong.dk.

     

     

     

  • 3. Der vises ??????? i brugerplatformen
     

    Hvis der vises ??????? i brugerplatformen samtidig med at der er valgt dansk som sprog, skyldes det at der er blevet installeret en brugerplatform som ikke indeholder det danske sprog. For at rette dette skal man:

    • 1. Downloade sprogfilen Japanese.lang på denne link
    • 2. Lukke alle udgaver af Internet Explorer
    • 3. Kopiere Japanese.lang ind biblioteket som brugerplatformen er installeret i (er typisk placeret i biblioteket /Programmer/NetSurveillance/CMS) - den eksisterende udgave af Japanese.lang skal overskrives
    • 4. Starte kameraets brugerplatform op igen, hvorefter der vises danske sprog
  • 4. Billedet fryser eller hopper i flere sekunder
     

    Hvis du oplever at billedet fra dit kamera "fryser" eller hopper med flere sekunder mellem det som vises, skyldes det at det er fordi kameraet ikke kan "slippe af med" sine billeder.

    Dette skyldes som regel at du har dårlig forbindelse ud til kameraet eller din router er overbelastet (hvis du har mange kameraet på netværket).

    Hvis du har kameraet opsat med trådløst netværk, kan du prøve at gøre signalet bedre ved at flytte din placering af routeren eller kameraet.

    Kan du ikke gøre signalet bedre, kan du ændre på kameraets afkodning af billedet (under Eksternt / System / Afkodning).

    Du kan prøve med en indstilling i de forskellige felter som vist her:


    Ved at sætte FPS (Frames Per Sekund) ned, dannes der færre enkeltbilleder i en video, og derved mindre data.

    Men til gengæld vil bevægelse i billede ikke være helt flydende. Det er meget normalt i overvågning at der anvendes billeder som "hopper lidt".

    Ved at sætte Bitrate type til CBR (Konstant Bit Rate) vil billedets kvalitet forblive konstant hele tiden, alternativet er VBR (Variabel Bit Rate), dette vil tilpasse billedets kvalitet til det øjeblikkelige miljø, hvorved datamængden med mellemrum kan stige til store mængder.

    Ved at regulere på Bitrate (kb/s) kan billedekvaliteten reguleres, og derved datamængden som skal overføres på netværket. Der kan læses mere om indstilling af afkodning her .

  • 5. Mit kamera viser IP-adressen 192.168.1.10
     

    Hvis dit kamera viser IP-adressen 192.168.1.10 i Device Manager, kunne det tyde på at kameraet er blevet nulstillet til fabriksstandard.

    For at ændre adressen til din ønskede adresse skal du markere enhedens linie til venstre i Device Manager og ændre IP-adresse (og evt. Netmaske og Gateway) til højre i billedet og vælge Gem.

    Kameraet genstarter nu med den nye adresse, og kan herefter vælges (kan tage op til 2 min.). Bemærk at kameraet skal være opsat på samme lokalnetværk som computeren.

    For at vælge det samme lokalnetværk (Gateway) som computeren er på kan vælges Som på PC, hvorefter IP-adressen skal være indenfor samme IP-område.

  • 6. Windows 10 - Kan ikke starte brugerplatformen op / Der er ikke adgang til Ekstern menu
     

    I Windows 10 findes som standard to forskellige browsere, Microsoft Edge og Internet Explorer 11.

    Microsoft Edge er som standard den primære browser og understøtter ikke ActiveX, hvorfor brugerplatformen vises på samme måde som hvis man anvender en browser uden ActiveX (Google Chrome, Firefox m.m.).

    Man skal vælge at starte op i Internet Explorer 11, dette kan vælges i Microsoft Edge ved at vælge menuen øverst til højre med 3 prikker og vælge "Åbn med Internet Explorer", man skal desuden sikre at der i adressen som åbner ikke står "/Login.htm" efter kameraets adressen, dette skal fjernes, hvorved brugerplatformen vises som standard.

    Det er også muligt at søge efter Internet Explorer og tilføje den til Windows. Der skrives "Internet Explorer" i søgemenuen og vælges Søg.

  • 1. Der gemmes ikke noget på min FTP-server
     

    Der kan være flere forskellige årsager til at der ikke gemmes noget på din FTP-server:

    1. Har du angivet den korrekt server-adresse, bruger og kode under FTP-indstillingerne?

    2. Har du ret til at gemme i det bibliotek du har angivet under FTP-indstillingerne. Hvis du har ladet feltet stå blank vil der bliver gemt i roden af FTP-serveren, ofte har man ikke tilladelse til at gemme i roden.

    3. Har du udfyldt korrekt på kameraet under Optagelse og Alarm?

  • 2. Hvordan gemmer jeg mine optagelser på en FTP-server?
     

    Du kan uploade både billeder og video som er gemt som en alarm til en FTP-server.

    Video kan dog kun uploades hvis du har et kamera med et hukommelseskort i, da optagelsen først skal gemmes, før den kan uploades.

    For at gemmes skal du:

    1. Aktivere optagelse under Optagelse/Optagelse og/eller Optagelse/Billede

    2. Aktivere den ønskede alarm kameraet skal reagere på under Alarm, husk at markere feltet FTP

    3. Udfylde dine FTP-oplysninger under System/Netservice/FTP

  • 1. Hvad siger loven om videoovervågning?
     

    Læs vores guide om love og regler

  • 1. Smartphone - Hvordan ser jeg mit kamera eller optager på min smartphone eller tablet?
     

    Du kan fuldt ud styre dit kamera eller netværksoptager gennem en smartphone eller tablet.

    Du kan anvende kamera/optager på både iPhone/iPad/Android.

    Du skal starte med at hente programmet XMEye og installere det på din enhed.

    For at tilføje kameraet/optageren skal du gøre følgende:

    • Starte XMEye, og vælge Local Login

    XMEye opsætningsbillede

    • Vælge + for at tilføje et nyt kamera / optager til XMEye

    XMEye opsætningsbillede

    • Vælg scanningsikonen i feltet Serial Number/IP/Domain

    XMEye opsætningsbillede

    • Scan koden som er vist på kameraet/optageren emballage med telefonen

    XMEye opsætningsbillede

    • Kameraet / optagerens ID-nummer vises nu på oversigten og du kan navngive kameraet i feltet Device Name, du afslutter ved at klikke på OK

    XMEye opsætningsbillede

    • Kameraet / optageren vises nu på oversigten under Device List, og kameraet / optageren kan vælges og billedet ses

    XMEye opsætningsbillede

    Yderligere kameraer / optagere kan tilføjes på samme måde

  • 1. GolBong Softwarepakke
     

    Softwarepakke indeholdende Device Manager til at lokalisere kameraer på netværket og Operation Software til styring af flere kameraer under Windows.

    Download software

  • 2. Kan kameraerne anvendes sammen med Synology Surveillance Station?
     

    Alle modeller er ONVIF-kompatible, og kan sættes op som et ONVIF-kamera i Synology.

    Der anvendes som standard port 8899 som ONVIF-port.

  • 3. Kan kameraerne anvendes sammen med Milestone?
     

    Alle modeller er ONVIF-kompatible, og kan sættes op som et ONVIF-kamera i Milestone. Der anvendes som standard port 8899 som ONVIF-port.

  • 4. Kan kameraerne anvendes sammen med Blue Iris?
     

    Alle modeller er ONVIF-kompatible, og kan sættes op som et ONVIF-kamera i Blue Iris. Der anvendes som standard port 8899 som ONVIF-port.

  • 1. Kameraet mister forbindelsen med det trådløse netværk
     

    Hvis du oplever at du jævnlig mister forbindelsen til dit kamera over det trådløse netværk, skyldes dette som regel at kameraet er placeret tæt på grænsen af hvor langt dit trådløse netværk rækker til.

    Det anbefales at du prøver at øge rækkevidden på dit trådløse netværk, ved at ændre placeringen af din router eller anvende en forstærker (repeater) til dit trådløse netværk.

    Når et kamera mister forbindelsen til det trådløse netværk, vil kameraet automatisk forsøge at oprette forbindelse igen. Hvis styrken på det trådløse netværk er svag, kan dette være et problem for kameraet at finde netværket.

    En måde at få kameraet til at søge det trådløse netværk og oprette forbindelse er at genstarte kameraet.

    I kameraets opsætning er det muligt at sætte kameraet op til automatisk at genstarte på bestemte tidspunkter, og på denne måde forsøge at tage forbindelse med netværket.

    Du sætter dette op ved at gå ind i Ekstern opsætning / Avanceret / Autovedligehold hvor du under Genstart automatisk systemet, kan vælge dag og tidspunkt som kameraets automatisk skal genstartes. Dette kan sættes til enten hver dag eller en bestemt dag, på et bestemt tidspunkt.